Prosjekt- og prosjekteringsledelse

Prosjekteringsledelse

  • Koordinering av arkitekter, landskapsarkitekter, konsulenter, samarbeide med offentlige myndigheter. Følgende oppgaver utføres:
  • lede og koordinere prosjekteringen
  • formidle nødvendig kommunikasjon mellom byggherre og prosjekterende
  • innkalle til prosjekteringsmøter og føre referater fra disse
  • innkalle til særmøter med offentlige organer og brukere og føre referater fra disse
  • distribuere nødvendige dokumenter til øvrige rådgivere i prosjekteringsteamet
  • rapportere til byggherre om teknisk, økonomisk og fremdriftsmessig utvikling i prosjektet og prosjektering.
  • samarbeide med byggherre, prosjektleder, byggeleder og entreprenør.

Prosjektledelse

  • Etablering av prosjektorganisasjon. Lede prosjektorganisasjonens daglige arbeid fram til og med garanti-befaring. Prosjektleder utfører bla. følgende:
  • Påse at regler for anskaffelser blir ivaretatt samt evt. offentlige bestemmelser og anskaffelser (EØS/EU regler)
  • lede prosjektorganisasjonens arbeid
  • utarbeiding av TØ-planer for prosjekter. Budsjett, likviditetsplaner, prosjektregnskap med mulighet for oppdaterte resultatutskrifter.
  • referatføre byggekomitemøter
  • sørge for at nødvendige beslutningsunderlag fremlegges for byggherren
  • utarbeide budsjett for prosjektet og styre prosjektets økonomi innenfor vedtatte budsjettrammer
  • kontrahere ARK og rådgivende ingeniører
  • utarbeide anbuds- og kontraktsbestemmelser
  • kvalitetssikre prosjektdokumenter
  • kontrahere entreprenører
  • utarbeide 14-dagersrapport til byggherre om prosjektets økonomi, fremdrift, bemanning, endringer og HMS (tidsintervall tilpasses aktuellt prosjekt)
  • øvrige administrative oppgaver.